.png?width=600&height=600&name=annonsbild-kom%20och%20jobba%20med%20oss%20(1).png)
Medarbetare till kundservice
med extra nära kundrelation
Vill du vara med på en riktigt rolig och spännande resa? Vill du komma till ett familjärt kundserviceteam där arbetet är fyllt med engagemang och glädje? Har du ett varmt intresse för människor? Här får du möjligheten att komma till ett företag i en framtidsbransch och bli en viktig nyckelspelare hos Freebo!
Freebo arbetar med solenergilösningar mot privatpersoner. Över en miljon hushåll i Sverige har redan idag perfekta förutsättningar för att installera ett eget solkraftverk från Freebo. Freebo vill vara deras heltäckande samarbetspartner, från första kontakt till installation, service och uppföljning.
ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ingå i Freebos kundserviceteam som finns i Falun. Dina arbetsuppgifter innebär att hjälpa kunder via telefon och e-post med diverse ärenden kopplade till Freebos tjänster och produkter. Du kommer att ingå i ett team som har stor flexibilitet och som utvecklas med företaget. Initialt kommer du att arbeta med ”First line” i mycket kundnära arbete med proaktiv prägel.
Du kommer till exempel att:
- Säkerställa att kunden känner sig trygg med sin investering
- Upprätthålla kontakt med kunder från köpbeslut till drift av solkraftverket
- Följa upp kundupplevelsen och initiera fortsatta kontakter med kunder
- Ansvara för inkommande samtal till kundservice samt skapa, lägga upp och hantera kundärenden i vårt ärendehanteringssystem
Freebo är en häftig Scale up i Sverige, vilket innebär att du är med och sätter grunden för kulturen på arbetet. Freebo är ett företag med starka värderingar vilka präglar vårt ”every day life”. Beat yesterday together. Act responsibly. Make things easy.
Du erbjuds en tjänst i en organisation som andas teamkänsla och vinnarinstinkt. Här får du möjlighet att utvecklas i takt med organisationen, där dina idéer tas tillvara.
PERSONPROFIL
Vill du få möjligheten att bidra till ett mer klimatsmart samhälle? Trivs du med att prestera mot ett uppsatt mål, både självständigt och som lagspelare? Vill du arbeta i ett vinnande team i en kreativ miljö, där vi tillsammans utvecklar företaget? Då kan det här jobbet vara för dig.
Vi söker dig som alltid prioriterar nöjda kunder och som alltid ger bästa möjliga service. Som person är du framförallt lösningsfokuserad och trivs med att ta ett stort eget ansvar för din arbetsvardag. Du är också en social, driven och flexibel lagspelare som sprider positiv energi omkring dig. Du har förmågan att prioritera vad som behöver göras först och tar ansvar för dina och teamets arbetsuppgifter, även när många ärenden strömmar in samtidigt. Service är något som kommer naturligt för dig och du vill alltid leverera en extraordinär kundupplevelse.
För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare krävs det att du har goda kunskaper inom Office-paketet, framför allt Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundtjänst/supporterroller.
Vill du veta mer om rollen så får du gärna kontakta vår Customer Success Manager, Klara Huldén Bergström 072-7211612 eller vår People & Culture Manager Britt Salomonsson 070-6271101
ÖVRIGT
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Lön: Fast
Arbetstider: Dagtid
Plats: Falun
Ansökan senast 19 mars. Urvalet sker löpande.
Företagsbeskrivning
Freebo är en av de ledande leverantörerna av hållbara europeiska solkraftverk till den privata marknaden. Vi har en starkt tillväxt och med över 14 000 installerade solkraftverk är vi en trygg leverantör för kunden. För oss är kundupplevelsen vårt viktigaste fokus och vi arbetar alla med kunden som vår viktigaste utgångspunkt. Vi finns idag på plats från Dalarna till Blekinge samtidigt som vi har installerat våra solkraftverk i hela Sverige. Tillväxtutsikterna är betydande i hela Norden och inom kort kommer vi att finnas på ytterligare orter. Vi är idag ca 50 anställda och blir snabbt fler.
Together for a brighter tomorrow