Mathias Abrahamsson

Freebo välkomnar framgångsrik klock-vd som försäljningschef


Hon går från schweiziska urverk till österrikiska solpaneler – Charlotta Eriksson, tidigare vd på anrika Nymans Ur 1851 i Stockholm. I höst tillträder hon som försäljningschef för Freebo, där hon ska arbeta med att strategiskt förstärka ett redan framgångsrikt säljteam.

Hon är omskriven i New York Times, utsedd till en av 2016 års supertalanger av veckans affärer, och inte minst har hon under nio år gjort Nymans Ur 1851 till ett betydligt större och starkare företag. En del i attraktionskraften hos Freebo är bolagets snabba utveckling:

– Jag har följt Freebo under en längre tid och har imponerats av att bolaget lyckats nå fantastiska resultat på kort tid, säger Charlotta Eriksson. 

Steget för henne, från klockor till solpaneler, är mindre än man kan tro. Ledorden är långsiktighet, hållbarhet och värderingar.

– Freebo har förmågan att hålla sig fast i viktiga värderingar. Bolaget har ju en värdegrund som baseras på långsiktig hållbarhet, inte bara i solkraftverk som produkt, utan även i hur man arbetar i hela värdekedjan. Ett exempel på detta är såklart valet att enbart sälja solpaneler som är tillverkade i Europa. På sikt tror jag att det kommer göra den stora skillnaden i hur man klarar sig i konkurrensen på marknaden, säger hon.

Freebos CEO, Mathias Abrahamsson, är entusiastisk och hoppfull med den nya rekryteringen.

– Vi tar idag ett stort steg framåt genom att Charlotta ansluter sig till teamet. Inte minst ökar våra resurser betydligt vad gäller strategiskt arbete på säljsidan i kombination med strukturerat utvecklingsarbete över lag. Charlotta förstärker alltså Team Freebo rejält. Inte minst med sin skärpa, rakhet och en enastående förmåga att se och läsa människor, säger han.


Tryck på knappen för att läsa mer om oss och vilka lediga tjänster som finns just nu!
Jobba hos oss  <>